هشتاد دومین جلسه هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی تشکیل شد


هشتاد دومین جلسه هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان خراسان رضوی  با دستور کار بررسی تشکیل کارگروه های کشاورزی در استان خراسان رضوی تشکیل شد .
در ابتدای این مراسم دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی  گزارشی از جلسات تشکیل شده در استان زمینه کشاورزی وهمچنین مصوبات جلسه  کارگروه دام استان ارائه داد. در ادامه این جلسه رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ضمن اشاره به موضوعاتی از قبیل مشکلات ایجاد شده برای کشاورزان استان در زمینه آب ،زعفران و خریدهای تضمینی اشاره کرد و گفت : طی روزهای اخیر تعدادی از کشاورزان تماس هایی مکرری را با بنده داشته اند و نسبت به پرداخت نشدن پولشان در قبال خرید تضمینی زعفران و محصولات دیگری از قبیل چغندر اعتراض هایی را داشته اند که ما باید به عنوان نماینده کشاورزان این موضوع را در قالب جلساتی با مسئولان مربوطه پیگیری کنیم تا کشاورزان به حقشان برسند و گرفتار مشکلاتی مثل خرید تضمینی گندم نشوند.
در پایان این جلسه نیز مقرر شد طی هفته جاری جلسه ای با موضوع کارگروه باغبانی در محل سالن جلسات تعاون روستایی استان خراسان رضوی  تشکیل شود

نخستین جلسه هم اندیشی کارگروه های مختلف نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد



نخستین جلسه هم اندیشی کارگروه های مختلف نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با حضور نمایندگان نظام صنفی کشاورزی شهرستان ها و تعدادی از مسئولان استانی سه شنبه هفته گذشته در محل سالن اجتماعات سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مهندس اسپلانیان معاون فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی استان  ضمن اشاره به بیست و هفتم دی ماه و سالروز تاسیس نظام صنفی کشاورزی گفت: تشکیل کارگروه های مختلف درنظام صنفی کشاورزی برای تخصصی تر شدن نوع رسیدگی به مشکلات کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که همت والای تمامی اعضا نظام صنفی را می طلبد .
وی خاطر نشان کرد: برای داشتن صنعتی شکوفا در زمینه کشاورزی می بایست در نوع نگاه و رفتار کشاورزان واعضا نظام صنفی اصلاحاتی صورت گیرد که این اصلاحات باید از طریق برگزاری کلاس های اموزشی در زمینه مسائل فوق الذکر انجام شود تا با یاری خداوند به سمت توسعه بیشتر در زمینه کشاورزی حرکت کنیم.
مهندس مجید مهدوی ،دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان ر رضوی نیز گفت:مسلما برای پیشرفت هرکاری باید بیشتر از گذشته به تبادل نظر و هم اندیشی بپردازیم و جهت افزایش سطح و کیفیت خدمت رسانی به کشاورزان باید در کنار یکدیگر باشیم  که لازمه این کار همراهی و هماهنگی بیشتر نظام صنفی کشاورزی استان و شهرستانها با یکدیگر است.
در ادامه این مراسم مهندس موسوی نژاد از اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی  شهرستان طرقبه شاندیز گفت:ماباید برای پیشرفت سریعتر کارگروه های مختلفی که به زودی در استان ، تحت نظر نظام صنفی تشکیل می شود به چند موضوع توجه ویژه داشته باشیم. ارتباطات گسترده اعضا کارگروه بایکدیگر از طریق شبکه های مجازی ، استفاده از دبیران کارگروه ها در جلسات تخصصی استان وهمچنین ارتباط مستمر هسته مرکزی کارگروه ها با دبیران کارگروه از ملزمات دوام و پیشرفت بیشتر این حرکت موثر است.
علی اصغر صفائیان ، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی سرخس نیز ضمن تایید سخنان مهندس موسوی نژاد گفت:برای موفقیت یک کارگروه باید تمامی افراد عضو در آن کارگروه خود را موظف به ارائه پیشنهادات جدید بدانند تا با انجام اقدامات مناسب شاهد خروجی قابل توجهی باشیم و در ادامه نیز باید با انجام  تعاملات سازنده با جهاد کشاورزی استان وهمچنین ارائه خروجی جلسات مربوط به کارگروه ها به این سازمان  از پتانسیل جهاد کشاورزی به طور شایسته در سطح استان بهره مند شویم و از طرفی می بایست در جهت نظم بخشی  به کارگروه های فعال در زمینه های مختلف ،فعالان هر عرصه شناسنامه دار شده و در ادامه  بانک اطلاعات مدون و جامعی را تشکیل دهیم.
رضا زاده عضو نظام صنفی کشاورزی مشهد هم که دراین جلسه حضور داشتخاطر نشان کرد: برای ورود به عرصه های مختلف از جمله دام  باید سیاست های مدون و مشخصی تعیین شود وبدون شک با راه اندازی و برنامه ریزی های صحیح این کارگروه ها می توانیم در تنظیم بازار نیز ورود پیدا کرده و اقدامات سازنده ای را ارائه دهیم.
در این جلسه مهندس براری استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس را در پیشرفت کارگروه دام و دیگر کارگروه ها موثر دانست و در این زمینه نظراتی را در جلسه ارائه داد و سپس آقایان مظفری ،مظهر فریمانی ، فرودی ،حاجی بیگلو ،چوپان،آریش و مظلوم نیز نظرات تخصصی خودرادر زمینه تشکیل کارگروه ها در شهرستانها،نظم دهی به کارگروه ها در شبکه های اجتماعی ،سرفصل بندی فعالیت هاو....در این جلسه ارائه دادند.